Flow i Folkeskolen

Adjunkt Frans Ørsted Andersen fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, fortæller. hvordan flowteorien kan bruges aktivt for eksempel i folkeskolen. Og hvordan det både betyder mindre stress og mindre kedsomhed hos børnene.

 

 

Når vi glemmer tid og sted, fordi vi er dybt begravet i en bog, eller når børn er fordybet i leg, så kalder psykologer tilstanden for flow.

Det er en tilstand af engagement, nærvær og fordybelse, som er optimal for trivsel, læring og kreativitet.

For 10 år siden var positiv psykologi kun noget forskere talte om, men i dag har mange af teorierne fundet konkret anvendelse blandt andet inden for pædagogik.

Her bliver de positive elementer som eksempelvis signatu

via Flow i Folkeskolen.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s