Learning science : Actively recalling information from memory beats elaborate study methods

Learning science : Actively recalling information from memory beats elaborate study methods.

Research findings by Jeffrey D. Karpicke, a Purdue assistant professor of psychological sciences who studies learning and memory, show that the time students invest in rereading or reviewing their notes would be better spent practicing retrieval, such as self-testing, to ensure better learning.

TIP: I stedet for at repetere og læse det samme igen og igen kan du med fordel teste dig selv i det læste igen og igen. Forskellen på de to måder at studere på er, at den sidstnævnte metode “downloader” mere viden i din hukommelse end den første.
Forklaring: Når du selv-tester dig i vigtig information, så er du aktiv og ikke som i læsningsrepetitionen, en passiv modtager af information. Det er denne “aktivitet”, eller konstruktivisme, der er afgørende for “dybden” af dine læringsprocesser – Mike

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s