Lidt om skole

Da skolen blev en hoppeborg

Professor Ning de Corninck-Schmith fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole fortæller om den arkitektoniske udvikling fra de tidlige landsbyskoler med de stive pulte til de nyeste skolebyggerier, der med masser af farver og legemøbler har fokus på innovative læringsmiljøer. Forelæsningen varer 27:05 min.

Link: http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Paedagogik_Psykologi/Da_skolen_blev_en_hoppeborg.htm

 

Uro i klassen

Er ro altid godt og uro altid skidt? I dette program prøver professor Sven Erik Nordenbo, professor Per Fibæk Laursen og Ph.D. stipendat Anne Bjerregaard Sinding fra DPU at svare på dette spørgsmål. Forelæsningen varer 7:40 min.

Link: http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Paedagogik_Psykologi/Uro_i_klassen.htm

Den gode skole

Professor Per Fibæk Laursen gennemgår skolestrukturen i et historisk perspektiv og viser, hvad den nyeste forskning beskriver som en god skole. Forelæsningen varer 18:59 min.

Link: http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Paedagogik_Psykologi/Den_gode_skole.htm

Den gode undervisning

Eleverne lærer for lidt, siges det ofte i den offentlige debat. Men faktisk burde man snarere undre sig over, at de overhovedet lærer noget, mener professor Per Fibæk Laursens. Forelæsningen varer 20:01 min.

Link: http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Paedagogik_Psykologi/Den_gode_undervisning.htm

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s